/ Hjem / Nyttig å vite / Ofte stilte spørsmål / Hvorfor får jeg ikke registrert meg?

Hvorfor får jeg ikke registrert meg?

Noen opplever at de ikke får registrert seg når de trykker på "Registrer deg"-knappen på siden vår. De forteller at de ikke mottar den automatisk utsendte eposten med brukerregistreringsbekreftelse og får dermed ikke aktivert brukeren sin. 

  • Den vanligste årsaken er at post fra oss har en lei tendens til å havne i en mappe som kalles søppelpost / spamfiler / uønsket / reklame e.l.. Dette er en vanlig opplevelse. Søppelfilteret er en automatisk sorteringsfunksjon i de fleste epost-programmer for å forhindre at man mottar uønskede masseutsendelser / reklame. Epost fra oss er ofte sendt til mange mennesker, og maskinen din kan lett oppfatte den som like uønsket som åpenbart plagsom post. Når eposten vår havner i en søppelpostmappe vil du ofte ikke se i innboksen din at du har fått den. Gå inn i den mappa som brukes til slikt på maskinen din, merk epost fra oss og gi maskinen din beskjed om at du for framtiden ønsker at disse blir behandlet som post du ønsker å motta. Husk alltid å lagre adresser til avsendere du ønsker å motta epost fra, så unngår du at de havner i søppelfilteret / spamfilteret. Alle Enestående familier-gruppene har hver sin unike epostadresse som benyttes. Det kan altså hende du må lagre flere adresser. Her får du noen tips til hvordan dette kan gjøres Husk imidlertid at epostprogram stadig endres. Det kan hende man lagrer avsenderadresser på andre måter enn dette i akkurat ditt epostprogram:

Outlook

Hold musepekeren over e-postadressen du vil lagre, høyreklikk og klikk  Avsender og ”legg til i Outlook kontakter” eller "legg til i personer." Fyll eventuelt inn informasjon om kontakten og trykk deretter ”Lagre og lukk”.

Gmail

Hold musepekeren over e-postadressen du vil lagre, klikk på mer og ”legg til i kontakter”. Fyll eventuelt inn informasjon om kontakten. Oppdateringer om kontakten lagres automatisk.

Hotmail

Når du er inne i mailen, se til høyre for e-postadressen. Der finner du ”Legg til kontakt”. Klikk på denne eventuelt inn i ”rediger kontakten” for å legge til mer informasjon om kontakten.

Online

Når du er inne i mailen, se til høyre for e-postadressen. Klikk på legg til i adressebok, Du får opp en”Legg til ny kontakt” dialogboks hvor du kan lagre informasjon om kontakten. Lagre og lukk.

Yahoo

Klikk på + ved siden av den e-postadressen du vil lagre. Da får opp en dialogboks hvor du kan legge til og redigere informasjon om kontakten. Klikk lagre og deretter bruk.

  • En sjelden gang ser det dessverre ut som manglende mulighet til å registrere seg / motta epost skyldes en systemfeil hos oss. Vi vet ikke helt hvorfor feilen oppstår. Noen forteller at de får beskjed på skjermen sin om at "Nøkkelen de oppgir ikke er gyldig eller har allerede blitt brukt". Prøv å skifte nettleser (Safari, Opera, Internett Explorer, Firefox osv) eller plattform (mobiltelefon, nettbrett, datamaskin osv) og se om det løser problemet. Hvis du opplever dette, vil vi gjerne vite akkurat hva som skjer og hvor det stopper opp (og ikke minst hvordan det løser seg om det plutselig løsner), slik at vi kan få rettet feilen. Vi vil jo gjerne ha deg og dine med. Meld i fra til vår kaospilot på support@enestaaendefamilier.no