Oslogruppa inviterer til alpakkavandring med overnatting ute i skogen 15 til 16 august!

Alpakkavandring med overnatting

Alpakkavandring med overnatting

Vil dere være med oss på alpakkaovernatting ute i skogen?

Nye og 'gamle' familier er like velkomne :)

Vennligst les all informasjonen nedenfor her før du melder din interesse.

Lørdag 15 august drar vi med buss ut til Sørum hvor vi skal ha med oss hver vår alpakka inn i skogen. Her får vi ansvar for å passe på dyrene mens vi skal kose oss med grilling og overnatter i hengekøyer eller telt.

Denne aktiviteten passer for barn fra 10 år og oppover og det settes krav til at alle deltakere behandler dyrene med forsiktighet og respekt. Alle barn fra 10 år vil få ansvar for sin egen alpakka på turen.

Det vil være ca 10 hengekøyer til utlån (muligens flere når vi skal ha tur, men har ikke fått bekreftet det enda). De av dere som har telt - eller hengekøyer og tarp – bes gi oss beskjed og ta med det selv slik at flest mulige får muligheten til å være med.

Det er viktig at dere kler dere etter været! Så lenge det ikke er alt for dårlig vær så vil turen bli gjennomført. 

På leirplassen vil det være bålplass med ved, langbord med benker, sittestubber og utedo. Det vil være pølser og hamburgere med tilbehør til middag og polarbrød med diverse pålegg til frokost. Vann er tilgjengelig i dunker på stedet. Ønsker du noe annet å spise eller drikke så må du ta med dette selv.

Lederne stiller med lørdagsgodt!

Dere må selv stille med utstyr for overnatting ute – altså sovepose, liggeunderlag, klær etter vær, tallerken, bestikk, drikkeflaske o.l. Hvis du ikke har dette så anbefaler vi å sjekke med familie/venner om å få låne eller kontakte f.eks. BUA i ditt nærområde for å låne utstyr! Det koster ingenting og BUA har skikkelig bra utstyr. Smittevern er viktig og hvis du har sko som har vært på andre gårder/fjøs vil disse bli desinfisert før vandringen

Vi forholder oss selvsagt til Folkehelseinstituttets råd og anbefalinger for å bremse smittespredningen av koronaviruset. Enestående familier har som anbefalt utviklet egne smittvernregler som bygger på disse. Vi forventer at alle kjenner og følger disse når de møter opp på aktiviteter hos oss.  Kort sagt kan reglene oppsummeres til KOM FRISK - VASK HENDA - HOLD AVSTAND. Har du grunn til å tro at du kan være bærer av smittsomme sykdommer så blir du hjemme. Vær ekstra nøye med håndvask og gode hoste/nysevaner og hold fornuftig avstand til andre.

Ta med: Sovepose, liggeunderlag, klær etter vær, tallerken, bestikk, drikkeflaske o.l. 

Kiosk: I Enestående familier er vi opptatt av at alle familier skal ha anledning til å være med, uansett størrelse på lommeboka. Av hensyn til fellesskapet og for å dempe kjøpepresset mellom deltakerne, oppfordres alle til å merke seg dette og unngå kioskhandling. Snakk med gjerne barna dine på forhånd slik at de er forberedt.

Fotografering: Ta gjerne bilder av egne barn, det er bare hyggelig, men vær klar over at mange har reservert seg mot å bli fotografert, og det skal respekteres.

Ansvar: Foreldre har alt ansvar for egne barn på våre aktiviteter.

Oppmøte: Kl 13:00 på Sonia Henies plass 3 utenfor Plaza. Lederne er lette å få øye på. Her hilser vi på hverandre og så går vi ombord i bussen som skal ta oss med.

Foreslått deltakerpris: Kr 50,- pr person. Betales ved oppmøte via VIPPS til IOGT Enestående familier #554169. Merk betalingen: 8016 Alpakkaovernatting

Er prisen mer enn du klarer nå, går det fint å betale mindre. Har du derimot god økonomi, er du velkommen til å betale litt mer om du vil. Vi gjør oppmerksom på at innbetalinger ikke refunderes.

Har du ikke VIPPS, kan du selvsagt betale med kontanter, men det er ønskelig å unngå dette i størst mulig grad pga smittevern.

Påmelding: Logg inn med ditt brukernavn og passord og meld din interesse for å bli med. Benytt beskjedfeltet når det er ting du vil gjøre oss oppmerksomme på. Umiddelbart etterpå ser du en rød tekst på skjermen din om at du er på ønskelista. Samme beskjed er også sendt til din epostadresse (det hender epost fra oss legger seg som søppel/reklame hos mottaker og den er lett å overse om man leser epost kun via mobiltelefon).

Det er som vanlig anledning til å melde interesse for kun seg selv og egne barn. Aktiviteten har begrenset antall plasser. De fordeles så rettferdig som mulig 8 august. 

Står du fortsatt på ønskelista etter fordelingen av plassene er gjort, vet vi at du også vil være med. Da hører du fra oss om vi på grunn av sykdomsforfall e.l. har ledig kapasitet og klarer å få med deg og dine også. Tilbudet kan komme helt frem til dagen aktiviteten går av stabelen, så vet du det. 

Usikker på om du har fått plass? Se epost fra oss. I tillegg kan du se på Min side. Der finnes oppdatert oversikt over alle dine påmeldinger.

Strever du med innlogging finner du informasjon her.

Har du bare glemt passordet ditt og trenger et nytt? Benytt Glemt passord-funksjonen under innlogging. Da sendes en epost umiddelbart til din epostadresse. Følg anvisningen og velg selv ditt nye passord.

Vennlig hilsen

Elin og Jelena

Frivillige ledere i IOGTs Enestående familier Oslo

Informasjon

Dato

15. aug - 16. aug 2020

Klokkeslett

13:00 - 11:00

Kontakt aktivitetsansvarlig

Elin Oppegård

957 35 911

oslo@enestaaendefamilier.no

Sted

Sonia henie plass 3 oslo

Det er mange som ønsker å bli med. Når vi har fordelt plassene, vil de som får tilbudet denne gangen motta en bekreftelse på epost fra oss.

Pris: 50 kr. per person

Start: 3. august
10:00
Slutt: 7. august
12:00

Påmelding

Du har ikke registrert noen barn. Gå til Min side for å legge til barn.

Endre melding

Endre melding